Brannordninga - Organiseringa av brann og redning på Osterøy

Dette er sagt om brannordninga i Blålystomt-saka

Her er ei orientering om det som er sagt om brannordninga (organiseringa av brann og redning på Osterøy) i denne saka (trykk på lenkane i teksten for kjelder):

Dette er sagt:

DSB seier: «10 minuttersobjektene kan være 20 minutter hvis det gjennomføres kompenserende sikringstiltak.» … «Det presiseres at DSB ikke har noen myndighet til å gi dispensasjon eller godkjenne overgang av innsatstiden fra 10 til 20 minutter. Det er kommunen som  …. Vedtar hva innsatstiden skal være»

Bergen Brannvesen(BB) seier 28.09.20 i e-post: «Bergen brannvesen finner på bakgrunn av svaret til DSB, at vår tilbakemelding datert 03.07.20 opprettholdes. Ved flytting av brannstasjon vil det være behov for å vurdere brannordningen og det må dokumenteres at brannsikkerheten ved Osterøytunet opprettholdes i tilstrekkelig grad dersom innsatstiden økes.»

Saksframlegg 28.10.20 seier rådmann om status i saka til Heradsstyret: I møte med Bergen brannvesen har vi blitt einig om at kommunen må revidere brannordninga for Osterøytunet.

Norconsult seier i dialogen rundt bestilling av rapport tidlig i november: «Basert på den branntekniske vurderingen utarbeider vi et notat som drøfter de kompenserende tiltakene på sykehjemmet opp mot kravene til innsatstid gitt i dimensjoneringsforskriften»

Norconsult seier i rapporten 20.11.20 (sjå eigen side her om Norconsultrapporten. Denne rapporten finn du og på side 20 - 27 i saksframlegg til Heradsstyret 07.04.21: «Det er kommunen sitt ansvar … at oppgaver pålagt i lov og forskrifter blir utført tilfredsstillende. Norconsult er på bakgrunn av dette bedt om å vurdere om krav til innsatstid er ivaretatt ved etablering av brannstasjon på ny lokasjon. Osterøy sykehjem er ett av de omliggende objektene påvirket av endring i innsatstid(første avsnitt).

«Punkt 2. Forutsetninger og avgrensninger. Norconsult er kun bedt om å vurdere innsatstid for Osterøy sykehjem. Hvilke andre objekter som ligger i området, og hvorvidt de oppfyller krav til innsatstid, er ikke kjent eller en del av denne vurderingen.»

… «Vurderingen er kun relatert til innsatstid, sett i sammenheng med byggverkets nivå av brannsikkerhet. Det gjøres ikke en vurdering av brannprosjekteringen av byggverket»

«… sykehjem … skal innsatstiden ikke overstige 10 minutter … kan i særskilte tilfeller være lengre dersom det er gjennomført tiltak som kompenserer den økte risiko.»

Fra konklusjon Norconsult: «På grunn av at sprinkleranlegget allerede er kompenserende for flere branntekniske forhold anses det imidlertid å være nødvendig at organisatoriske tiltak blir ivaretatt på en god måte. Det er angitt tiltak som må gjennomgås og vurderes/revurderes spesielt i forbindelse med økt innsatstid for brannvesenet, og det faktum at normalt oppmøte på dagtid kun er 4 brannmannskaper.»

«Merk forutsetningene innledningsvis, … ikke kjent … hvilke andre objekter som befinner seg i området, og hvorvidt de oppfyller krav til innsatstid. (Dette var de siste ord i rapporten)

Referat frå møte om samlokalisering 10.12.20 seier

"Brannordninga på Osterøy har vore vurdert av DSB og Norconsult. Utgreiinga frå Norconsult gir klarsignal for forlenga utrykningstid på visse vilkår."

Siste som er sagt frå administrasjonen på spørsmål frå AP om brannordninga er at «innsatstida er godkjend». Dette vart sagt i formannskapsmøte 24.03.21

Analyse:

Det verkar ikkje til å vore gjort revisjon av brannordninga for Osterøytunet eller Osterøy. 

Dette er ikkje i tråd med det som er orientert om tidlegare frå administrasjon jf at ein skal "revidere brannordninga for Osterøytunet (ifølgje rådmann 28.10.20) eller som Bergen Brannvesen seier, at ein må "vurdere brannordninga". Altså det verkar til at ein ikkje tek omsyn til Bergen Brannvesen og avtalar og dialog med dei: jf epost frå Bergen brannvesen 28.09.20 og 03.07.20 og det Osterøy kommune seier 28.10.20 (sjå tekst over).

Det verkar som om Bergen Brannvesen seier at brannordninga i sin heilhet må gjennomgåast, noko som og Norconsult seier. Det verkar ikkje til å vore vurdert konsekvensar for innsatstid for andre objekt. Det verkar som administrasjonen meiner at ingenting trengs å gjerast med brannordninga anna enn mindre endringar jf "innsatstida er godkjend" (sagt i formannskapsmøte 24.03.21)

Då er spørsmålet - Kven står bak denne branntekniske vurderinga?

Det er Osterøy kommune sitt ansvar. Dei har avtale om samarbeid med Bergen Brannvesen - har dei sagt det er berre til å køyre på? DSB og Norconsult har ikkje myndighet til å avgjere dette. Til slutt må det nemnast - kvifor i alle dagar vil ein ønskje å ha eit dårlegare tilbod enn nokon gong?

På bakgrunn av dette er følgjande spørsmål til administrasjonen til møtet i Heradsstyret 07.04.21:

Kva er Bergen Brannvesen sin konklusjon angåande plassering av brannstasjon på Oddalsmyra opp mot Osterøytunet og påverknad av resterande element i dagens brannordning? 

Tilrår Bergen Brannvesen Oddalsmyra som lokasjon for ny brannstasjon?  

Er ny lokasjon for brannstasjon vurdert opp mot alle aspekt ved eksisterande brannordning, eksempelvis avstand til tettstadar og særskilte brannobjekt som får ei auka innsatstid på 5/6 minuttar, i følge Norconsult sin rapport?

Kva vert dei konkrete kompenserande tiltaka ved Osterøytunet ved plassering av brannstasjon på Oddalsmyra? Kva vil dei ulike tiltaka koste?

Vil tilsette på Osterøytunet få auka ansvar ved brann?

Vil Osterøytunet få ekstrautgifter knytt til bemanning som del av kompenserande tiltak, ved auka responstid? Vil plassering på Oddalsmyra få føljer for rekruttering til brannvesenet med tanke på auka oppmøtetid for brannmannskap? 

Er brannordninga for Osterøy revidert?

Har du spørsmål? Ikkje nøl med å ta kontakt.

Vil du lese sjølve brannordninga så klikk her!